Sunday, July 22, 2018

Bagaimana Saya Bebas Batuk Kering Selepas Amalkan Vivix.

Assalamualaikum wbt semua. 

Selamat menikmati hujung minggu yang terakhir sebelum esok kerja. Aduhhhhh malas sungguh nak kerja. Malas nak menghadap politik sekolah. 

Okaylah lupakan sekolah. 

Harini, OV nak kongsi dengan kawan-kawan, bagaimana OV menjalani rawatan alternatif bagi penyakit TB ketika OV disaspek ada penyakit TB. 

November 2016 ; OV disaspek TB. 


"Puan, dah berapa lama batuk?"

"Dari bulan Jun sampai sekarang."

"Ada pergi klinik?"

"Ada doktor."

"Minum tak ubat batuk yang dibagi?"

"Semua ubat doktor saya minum. Petua-petua orang lama, petua orang baru, semua saya cuba. Semua tak jalan."

Saat ini saya mengeluh, sebab penat.

Penat menderita batuk selama setengah tahun.

Penat sebab tiap-tiap malam terbangun urut dada sebab sakit batuk.

Penat sebab kadang dalam keadaan rushing, tapi batuk saya kadang menyebabkan saya terkucil dan mengotorkan pakaian saya.

Doktor India itu pandang tepat ke mata saya. Beliau tarik nafas yang dalam dan menghulurkan saya sekeping mask.

"Puan, puan disyaki ada penyakit TB."

Masa itu, betul-betul saya terdiam dan tergamam.

Aku? Dalam usia yang belum sampai 30 tahun lagi dah ada TB?

"Puan nanti pergi ke Klinik Bukit Kuda. Buat pemeriksaan kahak, pemeriksaan darah dan xray ye."

Saya macam orang bingung, hanya menurut.

Apa Itu TB (Tuberculosis)?


Tuberculosis adalah penyakit yang disebabkan oleh kuman Mytobacterium Tuberculosis. 

Bakteria ini sering menyerang paru-paru tapi adakalanya boleh menyerang bahagian otak, jantung, tulang belakang, nodus limfa, kelenjar adrenal dan bahagian usus manusia. Sumber dari The Malaysian Medical Gazette



Bagaimana OV "Merawat" TB Ketika Itu?


OV takut betul masa hantar sampel kahak dan air liur di Klinik Bukit Kuda. Pagi tu OV hantar sampel, esoknya OV terus order Vivix. 

OV pun manusia. Manusia biasa. Takut bila sakit. Nak sembuh dengan cepat. Sebab itu, OV tutup mata pada harga Vivix. OV beli laju-laju sebab OV tahu, Vivix memang the best! 

Setiap hari, OV amalkan Vivix mengikut dosage yang bersesuaian. Alhamdulillah, tak lama tapi OV nampak kesannya. 

Syukur, ikhtiar dengan Vivix tak pernah mengecewakan saya! 


Kesan OV Amalkan Vivix Sebagai Ikhtiar Penyakit TB.


Alhamdulillah, tak makan banyak masa untuk saya sesuaikan diri dengan Vivix.

Malam pertama saya minum Vivix, tidur saya lena.

Saya tak bangun tengah malam untuk urut dada.

Saya tak bangun tengah malam, pegang besi katil kuat-kuat sebab menahan sakitnya batuk.

Alhamdulillah!

Esoknya, saya mula rasa selalu nak buang kahak. Dan kahak saya bergumpal pekat ya. Bukan kahak cair macam batuk selama ni.

Alhamdulillah!

Saya senyum. RM 400 yang saya laburkan, sangat berbaloi. Lebih seronok, bila saya kongsi minum Vivix dengan suami.

Suami yang ada masalah banyak ruam di badan, tak tahu dari mana puncanya, dah surut dan hilang ruamnya.

Sekarang?

Tak ada dah. Badan pun bersih.

Apa yang ketara kami rasa, badan jadi lebih bertenaga.

Berapakah Harga Sebotol Vivix?


Harga Retail bagi sebotol Vivix berserta postage ialah RM485.00. Anda boleh membuat belian secara terus dengan cara klik icon di bawah. 

Klik icon ni untuk terus beli Vivix ya.


TETAPI, 

Jika anda mendaftar sebagai ahli Shaklee dan membeli Vivix dengan harga ahli, anda boleh mendapatkan harga penjimatan sehingga 20%.



JUGA,

Anda boleh beli 2 botol Vivix hanya dengan harga RM760 SAHAJA, sekaligus berserta PERCUMA KEAHLIAN, PERCUMA PENGHANTARAN, CASH REBATE SEBANYAK RM38 PADA BULAN HADAPANNYA

Juga boleh klik di bawah, untuk pendaftaran ahli. 


Di Mana Saya Boleh Dapatkan Vivix?


Pastikan anda dapatkan Vivix berserta konsultasi yang eksklusif daripada PENGEDAR SHAKLEE YANG SAH seperti OV.

Boleh terus hubungi OV di WhatsApp, 0148516241 atau klik sahaja icon di bawah ini untuk terus contact OV.


No comments:

Post a Comment

Vitamin C dan Diabetis

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.  Harini OV nak share tentang kaitan Vitamin C dengan penyakit diabetis.  Bagaimana...